Slobodno vrijeme mladih u našoj školi
Skupina učenika iz 2.d razreda u svom projektnom zadatku odlučila je istražiti
kako učenici naše škole provode svoje slobodno vrijeme. Misao vodilja bila nam je
pripremiti anketu koju ispitanici mogu riješiti anonimno, brzo i bez nelagode, a mi
ćemo dobiti dobar uvid u to imaju li učenici uopće slobodnog vremena te
procijeniti provode li ga na kvalitetan način ili ne.
U anketi je sudjelovalo 74 učenika iz programa: gimnazija, komercijalist, frizer.
Većinu ankete riješile su pripadnice ženskog spola, točnije 62,2 %, najviše u dobi
od 16 godina. Na pitanje bave li se nekom izvanškolskom aktivnošću, od
anketiranih sudionika najčešće smo dobivali odgovor “ne”. Učenici koji su
odgovorili s “da” naveli su da se bave najčešće sportom, osobito nogometom i
rukometom, što je razumljivo jer su u našem podneblju to najpopularniji sportovi
te se u relativno malim gradovima poput našeg ne mogu trenirati raznolikiji
sportovi. Sljedeće po redu aktivnosti su: škola stranih jezika, plivanje, glazbena
škola, DVD, jahanje, izviđači, boks i teretana.
No, što zapravo učenici najviše vole raditi u slobodno vrijeme? Popularno je slušati
glazbu, gledati filmove i serije, provoditi (ili trošiti) vrijeme na društvenim
mrežama, a nešto manji broj ih voli provoditi vrijeme u prirodi. Gotovo 50 %
učenika odgovorilo je da na navedene aktivnosti tijekom dana potroše čak i više od
3 sata. To smatramo zadovoljavajućom informacijom jer to znači da ih škola ne
opterećuje te se stižu posvetiti sebi.
Zanimljivo pitanje bilo nam je ono u kojem su učenici morali procijeniti koliko
vremena dnevno provode na društvenim mrežama. Najčešći odgovor bio je 1 – 2
sata. Odgovor nas je ugodno iznenadio, jer društvene mreže polako sve više
ispunjavaju slobodno vrijeme, kako mladih, tako i svih ostalih dobnih skupina.
Najmanji broj ispitanih učenika na društvenim mrežama provede manje od jednog
sata.
No, odgovori na pitanje: “Koliko slobodnog vremena imate tijekom radnog
(nastavnog) tjedna?”, bili su očekivani. Skoro 72 % anketiranih učenika odgovorilo
je da imaju malo slobodnog vremena, pogotovo pred kraj polugodišta, a 12,2 %
kako ga nemaju uopće. 16,2 % učenika ima puno slobodnog vremena. Trebamo
uzeti u obzir kako je ovo pitanje na temelju kojeg se ne mogu uzeti konkretni
zaključci jer svaka osoba ima drugačiji doživljaj slobodnog vremena. Unatoč svim
obavezama, većina učenika smatra kako si znaju dobro organizirati slobodno
vrijeme. Pomalo šokantno, ako nas pitate.
Na posljednje pitanje u kojem su učenici trebali izraziti svoje zadovoljstvo
načinom na koji provode slobodno vrijeme, većina njih je (77 %) zadovoljna.
Što smo zaključile ovom anketom? Iako učenici za vrijeme nastave imaju manje
slobodnog vremena, smatraju da njime dobro raspolažu, a najviše u slobodno
vrijeme vole slušati glazbu te se baviti sportom. Nadajmo se da će tako ostati i
dalje, do kraja nastavne godine.
Kaja, Ema, Lorena, Petra, Nika, Magdalena, 2.D