Gimnazija 100+

Intervju s profesorom fizike Kristijanom Kunštekom
1. Prije svega, s obzirom na to da projekt Gimnazija 100+ nije bio popraćen u prijašnjim izdanjima Novina 5+, biste li mogli nešto detaljnije objasniti o čemu se zapravo radi u ovom projektu? Koje škole su sudjelovale? Uz koje područje je vezan projekt… Koji su ciljevi?
Glavni je cilj projekta Gimnazija 100+ osigurati uspješan nastavak obrazovanja i unaprijediti konkurentnost na tržištu učenika gimnazijskih programa unapređenjem ishoda učenja u području prirodoslovlja i matematike. U ovom projektu sudjelovale su SŠ Krapina i SŠ Pregrada. Npr. studenti iz gimnazijskih programa, koji upišu neki znanstveni fakultet (ili tehnički) bili su u prednosti zbog pojačane matematike,ali su, također, bili zakinuti za praktični dio. Mnogi studenti gimnazije, kad bi došli na fakultet, došli bi u labos i po prvi puta se susreli s nekim mjernim instrumentima. Tu bi, recimo, učenici tehničkih smjerova bili u prednosti. Htjeli smo i gimnazijalcima uvesti vježbe kako bismo ih upoznali s mjerenjem i instrumentima što je neophodno na prirodoslovnim fakultetima.
2.Koja su zapravo bila vaša zaduženja vezana uz ovaj projekt? Na koji način ste sudjelovali u projektu?
Moj je zadatak bio razviti fakultativni program iz fizike, novi kurikulum i definirati nove ishode učenja, uvesti primjenu novih IKT i izraditi dosta raznih digitalnih nastavnih materijala te primijeniti u nastavi suvremene strategije učenja i poučavanja.
3. Kome je namijenjen konačan proizvod ovog projekta (zbirke zadataka, priručnici…)?
Izradili smo puno nastavnih materija (STEM područja) za učenike i priručnike za nastavnike.
4. S obzirom na ta da je projekt financiran iz Europskih fondova, smatrate li da je to zapravo korisno i za sve škole u cijeloj Republici Hrvatskoj ili čak u Europskoj uniji?
Vjerujem da će projekt Gimnazije 100+ osigurati bolju povezanost obrazovnih procesa u Hrvatskoj pa i u cijeloj Europi. Naši materijali dostupni su svima. Podijelili smo svoja iskustva s drugima i drugi su podijelili svoja iskustva s nama. Zajednički smo učili. Bili smo na studijskom putovanju u Munchenu i Salzburgu. Na putovanju su sudjelovali nastavnici i stručne suradnice iz Srednje škole Krapina i Srednje škole Pregrada. U sklopu putovanja posjetili su ukupno tri gimnazije, dvije u Njemačkoj i jednu u Salzburgu. Nastavnici i stručne suradnice razmijenili su iskustva s njemačkim i austrijskim kolegama o sustavu obrazovanja, nastavnim metodama, nastavnim planovima, ocjenjivanju i problemima u nastavi STEM područja. Također smo imali priliku sudjelovati u nastavnom procesu iz STEM područja te dogovoriti suradnju s gimnazijama na daljnjim projektima.
5. Koriste li se proizvodi ovog projekta još uvijek i danas, iako je projekt službeno završio?
Proizvodi se koriste, npr. vježbe napisane za fakultativni program mogu se iskoristiti na bilo kojem satu fizike, bilo kojeg usmjerenja. Bili smo zapravo korak ispred reforme „Škole za život“ koja traži više pokusa u nastavi fizike.
6. Koji je Vaš osobni stav o uporabi suvremene tehnologije u nastavi fizike? Može li tehnologija zamijeniti profesora?
Je li kalkulator zamijenio profesore matematike? Korištenje tehnologije u učionici ne smanjuje potrebu za profesorima. Naprotiv, upravo su dobri profesori ti koji tehnologiju čine važnom u obrazovanju. Iako tehnologija može preuzeti mnoge zadatke, ona ima i nedostatke, a najveći nedostatak je nemogućnost interakcije s ljudima. Tehnologija može olakšati proces učenja, ali ne može zamijeniti ulogu profesora. Tehnologija ne može misliti za nas.
7. Što biste izdvojili, što Vam se posebno svidjelo tijekom provođenja ovog projekta?
Kreiranje nečeg novog aktivnost je koja sama po sebi koja predstavlja izazov. Kao što sam prije rekao, posjet školama s primjerima dobre prakse (škole u Munchenu i Salzburgu), izrada nastavnih materija za učenike i priručnika za nastavnike, osiguranje vidljivosti projekta putem tiskanih i elektronskih informativnih sadržaja, konferencije za medije i priopćenja te putem web-stranice, sve su to aktivnosti kojima se veselim.