Petak-Dan za…?
Za izgradnju dobrih odnosa i pozitivne atmosfere nekog razrednog odjela, ključna je dobra komunikacija i međusobna tolerancija učenika. Tako su se učenici 3.C razreda, još kao neiskusni prvašići, dosjetili jednog mini-projekta i započeli tradiciju koju provode još i danas. Naime, učenici su odabrali jedan dan u nastavnom tjednu koji će se zvati Dan tolerancije i kojeg će obilježavati svakog tjedna. Ove godine odlučili su da će petak biti dan za toleranciju. Svakog petka učenici ne sjede u klupama kao što sjede uobičajeno (s kolegom kojeg su si odabrali na početku školske godine), već sjede u paru s učenikom suprotnog spola. Tako su petkom klupe naizmjence popunjene učenicima i učenicama. Svi znaju da se inače dečki uglavnom druže i sjede u klupi s dečkima, kao i djevojke s djevojkama. Možda ne vrijedi generalizirati jer iznimke uvijek postoje, ali u većini razreda situacija je takva. 3.C odlučio je razbiti monotoniju barem jednom u tjednu i poboljšati muško-ženske odnose u razredu. Metoda Dana tolerancije pokazala se zanimljivom i zapravo učinkovitom. Iako se nakon treće godine druženja u srednjoj školi učenici u razredu već dovoljno dobro poznaju, Dan tolerancije dodatno ih zbližava i daje osjećaj jedinstva. Pri odabiru partnera u klupi nema biranja ili „hoću-neću“ premišljanja jer se u razredu svi međusobno trude poštivati i prihvaćati. Vidljiva je manja podijeljenost na mušku i žensku stranu razreda, svi se međusobno razumiju, zabavljaju i zbijaju interne šale što ih posebno povezuje i sjedinjuje kao razred. Dan tolerancije možda ne donosi ogromne i revolucionarne promjene, ali zasigurno potiče dobru volju učenika za stvaranje opuštenih i pozitivnih razrednih vibracija.
Bravo, 3.c!
Nije to sve, pridružio se i 2.c.